Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Szorongás és kezelése

Szorongás és kezelése
A stressz napjainkban már gyakorlatilag mindenkit érint. Ennek hatására a szervezetben nő a stresszhormonok szintje, ezek tartós vagy gyakori fennállása esetén szorongás, depresszió vagy alvászavar is kialakulhat.

Ilyen esetben számos természetes gyógymód közül választhatunk. Sportoljunk, meditáljunk, töltsük a szabadban az időt, relaxáljunk. Párologtassunk, készítsünk nyugtató fürdőt, igyunk meg egy csésze teát. Gyógynövények sokasága lehet segítségünkre, tea, tabletta/kapszula vagy akár illóolaj formában.

Legismertebb nyugtató gyógynövényünk a citromfű. Kellemes íze mellett segíti az emésztést, oldja a stresszt, és megnyugtatja a gyomrot. Görcsoldó hatása lévén csillapítja a fejfájást. Tea, csepp és tabletta formában is elérhető.

A nyugtató teakeverékbe tehetünk levendulát, komlót, vagy akár kamillát.

Alvászavar esetén a valeriána, vagy más néven macskagyökér hatékony segítség lehet.

Az egyik leghatékonyabb stresszoldó hírében az orbáncfű áll, kiváló antidepresszáns, hangulatjavító, segíti a nyugodt alvást.

Szívnyugtatóként fogyasszunk galagonyát, ez szabályozza a szívritmust, enyhíti a szorongást.

A rózsagyökér, ashwaganda, ginzeng, maca, wild yam, astragalus adaptogén gyógynövények lévén segítik fenntartani a szervezet egyensúlyát, erősíti azt, így könnyebben birkózhatunk meg a stresszes helyzetekkel. Ezen felül mindegyikük rendelkezik valamilyen speciális hatással is.

Természetgyógyászok által gyakran ajánlott a Bach virágterápiás csepp és a CBD olaj.

  • Akut vészhelyzetekben használjuk a Bach elsősegélycseppet, mely öt virágesszencia keveréke. Kifejezetten hirtelen fellépő testi-lelki traumák, betegségek esetén segíthet.
  • Kutatások szerint a CBD olaj neuroprotektív hatása lévén nem csak gyulladás-, és fajdalom csillapító, hanem szorongásoldó hatással is bír.

A szervezet egyensúlyának felborulását hormonzavar is okozhatja.

  • A DHEA támogatja az életkorral csökkenő hormon szinten tartását (pl. ösztrogén, progeszteron), segíthet ellensúlyozni a stresszhormonok hatását, így javíthatja a kedélyállapotot.
  • A melatonin szabályozza az alvás/ébrenlét ciklusokat, így segíti a mély alvási fázis gyorsabb elérését. Ezáltal csökkenti a kialvatlanság miatt jelentkező szorongást.