Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Rizsfehérje

Remek fehérjeforrás azok számára, akik nem fogyasztanak húst, tejterméket. Vegánok, vegetáriánusok, növényi étrendet követők részére is tökéletes választás a rizsfehérje!
Rendezés:
Nézet:

A fehérjék nélkülözhetetlen építőelemei a szervezetünknek, a legtöbben az izomszövet és a sport kapcsán ismerik őket, de ezek a molekulák minden sejtnek szükségesek. Manapság már nemcsak az fogyaszt fehérjét, aki sportol, hanem az, aki diétázik, vagy szimplán biztosítani akarná az erőnlétét és a teljesértékű táplálkozást. Napjainkban sokan küzdenek különböző allergiákkal, intoleranciákkal, így kerülniük kell a glutént, a tojást, a tejet vagy a cukrot. Nekik is remek megoldás a rizsfehérje, ami képes kiváltani az állati fehérjék szerepét.

 

A növényi fehérjékről általában

Az étel és tápanyag intoleranciák miatt megnőtt a kereslet a növényi alapú fehérjeforrásokra. Korábban csak a szója volt alternatíva, ami kiválthatta a kedvelt tejsavó fehérjét vagy kazeint, de most már rendelkezésre áll a borsófehérje, és még korszerűbb jelöltként a rizsfehérje.

 

Aki érzékeny a gluténra, tejre, tejfehérjére, a tojásra, vagy akár a szójára, esetleg IBS-ben szenved, az el kell, hogy felejtse az állati eredetű fehérjeforrásokat. Ugyanez igaz a vegetáriánusokra és vegánokra is, akik élettani vagy elvi megfontolásból nem fogyasztanak állati termékeket.

Mivel a fehérjék alapvető tápanyagok, muszáj bevinni őket a szervezetbe, nemcsak akkor, ha sportolunk, kellenek az egészséges haj, bőr és köröm felépítéséhez, a vérsejtek munkájához, de még a csont és porcszövetekbe is. Ha valaki diétázik, vagy vega, eleve nem visz be megfelelő mennyiségű fehérjét. Aki pedig sportol, annak a megnövekedett energiaigény és a fejlődő izomzat szempontjából fontos a fehérjebevitel. A növényi fehérjék már megoldást nyújtanak az összes felsorolt problémára.

 

A növényi fehérjék között a szója mellett megjelent a kender fehérje, a borsófehérje, a rizsfehérje, illetve ezek kombinációja is.

A sárgaborsó az egyik legnépszerűbb növényi fehérjepor alapanyag, ez köszönhető egyrészt a magas tápértékének, másrészt a könnyű emészthetőségnek is. Emellett még magas a BCAA tartalma is, ami rendkívül fontos izomépítés szempontjából, valamint teljesen glutén-, laktóz-, kazein-, és szójamentes, ami pedig nem utolsó szempont az erre érzékeny sportolóknál. A borsófehérje viszont nem tartalmazza az összes esszenciális aminosavat, ezért érdemesebb vagy rizsfehérjével kevert változatot választani, vagy magát a rizsfehérjét.

 

 

A rizsfehérje jótékony hatásai

A rizsfehérje a rizs protein tartalma, melynek biológiai értéke igen magas, tehát jól hasznosul és épül be az emberi szervezetbe. A rizsfehérje készülhet barnarizsből vagy fehér rizsből, és minden szükséges, esszenciális aminosavat tartalmaz. Az igazán jó rizsfehérje termékek úgy készülnek, hogy a csíráztatott rizsszem mindhárom rétegéből (héj, szem, csíra) kinyerik a fehérjéket, így tiszta és teljes értékű proteint kapunk.

 

A tiszta és jó minőségű rizsfehérje nem tartalmaz glutént, szóját, olajos magvak maradványait, nincs benne hozzáadott cukor, GMO mentes, laktózmentes, tejfehérjementes, egyszóval allergénmentes, és még adalékanyagok, színezékek sincsenek benne.

 

A rizsfehérje könnyen emészthető, magas fehérjetartalmú, kiváló hasznosulású protein forrás. Úgy tudunk vele izomállományt megtartva diétázni, sportolni, vagy szálkásítani, hogy közben az emésztőrendszerünk is fitt és egészséges marad, nem leszünk felpuffadva, nem lesznek emésztési panaszaink. Sőt, ha nem szénhidrátból nyerjük az energia nagy részét, hanem proteinből, akkor nem leszünk farkaséhesek sem, a zsírbontás pedig beindulhat.

 

A szénhidrátokkal az is probléma, hogy pillanatok alatt felnyomják a vércukorszintet.

A szervezet ilyenkor inzulin termelésébe kezd, aminek hatására a cukor a vér által a sejtekbe kerül. Sajnos a cukor lerakódik, és zsír lesz belőle - a tévhittel ellentétben, hogy a zsírtól zsírosodunk. Nem, a szénhidráttól.

Ha étkezéseidet fehérjével kombinálod, akkor kevésbé emelkedik meg a vércukorszinted, így stabilabban tudod tartani, és jobban érzed majd magad.

 

 

Az emberi szervezet számára elengedhetetlen a folyamatos fehérjebevitel, mivel ez biztosítja az enzimek aktivitását, az izmok fejlődését, szintentartását, a megfelelő regenerációt és az immunrendszer tartós védelmében is szerepet játszik is. Az esszenciális aminosavak hasznosulásáért egyrészt a sejtek, másrészt a napközben bevitt jó minőségű táplálékok felelnek.

Ha vegánként kizártad az összes állati eredetű fehérjeforrást az életedből, esetleg laktózérzékeny vagy, és kerülöd a tejsavó fehérjét, vagy csak szimplán nem vágysz az állati eredetű shake-re, kiváló megoldás a növényi eredetű fehérjeporokkal pótolni a hiányzó tápanyagokat!